30. Juni 2002

Til kalenderen

Dag 368

Bus, Tog og Danmark!!

Idag sidder vi i bussen til Hamborg, der er ikke meget at skrive om, men det er dejligt at være på vej hjem, trods omstændighederne, vi kører hele dagen og når frem allerede ved 17 tiden, 4 timer for tidligt, her er meget blæsende, vådt og koldt, og varmt tøj var ikke blandt de ting, vi fik med os i farten!!, vi skal nu over til banegården og finde en afgang til Danmark og Århus, et direkte tog smutter for næsen af os, så vi må via Ringsted.
Det viser at være et Dansk IC togsæt, hvor underligt og dejligt!, mens vi sidder her i toget synes børnene at det er meget underligt at så mange taler dansk og at alting står på dansk, lidt efter kommer togføreren og stempler vores billetter, vi skal skifte i Ringsted, hvor vi også skal vente i 1½ time, han spørger om vi har pladsbiletter, det har vi ikke, da de på stationen ikke mente at det var nødvendigt, det er det heller ikke normalt siger han, men denne søndag slutter Roskildefestival'en, så pladsbilletterer er en god ide!, så han foreslår at vi tager med helt til København: 1. vi kommer på toget før alle de festglade mennesker i Roskilde, 2. vi skal kun vente ca 1/2 time, så han skriver på vores biletter at vi "på grund af særlige omstændigheder" kan køre med til KBH, og han vil også prøve at ringe til det tog vi skal med, for at se om han kan sikre os nogen pladser, så vi siger mange tak til den meget venlige og hjælpsomme DSB medarbejder, som bestemt gav os service helt i top!.
Det er en meget underlig og dejlig følelse, da toget kører at færgen i Rødby, og vi atter er på dansk jord, vi er glade for at være hjemme igen, efter en fantastisk tur.
Omkring midnat fortsætter vi så fra København, og så får vi sovet et par timer, og kl 04:30 er vi i Århus, hvor vi tager en taxi og en pose rundstykker med ud til Helles mor, som ikke ved præcist hvornår vi kommer, så vi banker på, kl 5 om morgenen, og så er der dejligt gensyn, en masse snak om stort og småt.